Περί δημοσκοπήσεων:
Η διοργάνωση δημοσκοπήσεων είναι τρόπος χειραγώγησης του πλήθους και οι εταιρίες δημοσκοπήσεων οι "ειδικοί" image makers. Δεν έχουν καμιά σχέση με στατιστική και μαθηματικά.
Η στατιστική χρειάζεται ένα αρκετά μεγάλο στατιστικό δείγμα για να δώσει αποτέλεσμα μέσα σε ένα όριο συν ή πλην. Αυτό λέγεται στατιστικό σφάλμα και μικραίνει όσο μεγαλώνει το δείγμα. Στατιστικά αποδεκτές τιμές για το σφάλμα είναι +-5% και πάλι βεβαιότητα δεν υπάρχει.
Όμως οι δημοσκόποι "βελτιώνουν" τα αποτελέσματα κατά το δοκούν.
Μας λένε πως το δείγμα είναι "στοχευμένο" και "τυπικό" πράγμα που δεν είναι δυνατόν και κάνουν "επιμερισμό των αδιευκρίνιστων ψήφων" που δεν έχει καμιά σχέση με την επιστήμη της στατιστικής.
Από τον Gallup και μετά προσπαθούν να βρουν ένα τέλειο δείγμα και μας φορτώνουν δοξασίες σα να είναι επιστημονικά δεδομένα!
Άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο στα αποτελέσματα είναι : οι στοχευμένες ερωτήσεις, ο τρόπος διεξαγωγής, ο χρόνος της δημοσκόπησης.
Σε κάθε περίπτωση τα περίεργα μάμπο-τζάμπο των δημοσκόπων έχουν αποτέλεσμα μόνο στην καθοδήγηση του πλήθους.
Μην ξεχνάτε πως σχεδόν ποτέ δεν έχουν πέσει μέσα σε αυτό που λένε εκτός από τις προφανείς περιπτώσεις που όλοι γνωρίζουμε τι θα προκύψει.
Η διοργάνωση δημοσκοπήσεων είναι τρόπος χειραγώγησης του πλήθους και οι εταιρίες δημοσκοπήσεων οι "ειδικοί" image makers. Δεν έχουν καμιά σχέση με στατιστική και μαθηματικά.
Η στατιστική χρειάζεται ένα αρκετά μεγάλο στατιστικό δείγμα για να δώσει αποτέλεσμα μέσα σε ένα όριο συν ή πλην. Αυτό λέγεται στατιστικό σφάλμα και μικραίνει όσο μεγαλώνει το δείγμα. Στατιστικά αποδεκτές τιμές για το σφάλμα είναι +-5% και πάλι βεβαιότητα δεν υπάρχει.
Όμως οι δημοσκόποι "βελτιώνουν" τα αποτελέσματα κατά το δοκούν.
Μας λένε πως το δείγμα είναι "στοχευμένο" και "τυπικό" πράγμα που δεν είναι δυνατόν και κάνουν "επιμερισμό των αδιευκρίνιστων ψήφων" που δεν έχει καμιά σχέση με την επιστήμη της στατιστικής.
Από τον Gallup και μετά προσπαθούν να βρουν ένα τέλειο δείγμα και μας φορτώνουν δοξασίες σα να είναι επιστημονικά δεδομένα!
Άλλοι παράγοντες που παίζουν ρόλο στα αποτελέσματα είναι : οι στοχευμένες ερωτήσεις, ο τρόπος διεξαγωγής, ο χρόνος της δημοσκόπησης.
Σε κάθε περίπτωση τα περίεργα μάμπο-τζάμπο των δημοσκόπων έχουν αποτέλεσμα μόνο στην καθοδήγηση του πλήθους.
Μην ξεχνάτε πως σχεδόν ποτέ δεν έχουν πέσει μέσα σε αυτό που λένε εκτός από τις προφανείς περιπτώσεις που όλοι γνωρίζουμε τι θα προκύψει.
Κρυφές δημοσκοπήσεις |
"Επιτυχία" 2012 |
Από τις εκλογές που έπεσαν μέσα. Εσωκομματικές εκλογές για το ΠΑΣΟΚ. Πήραν: ΓΑΠ 100% |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου